important dooo..

..aku budak psycho yang suka makan ayam..
~KAN SAYA DAH PESAN TUTUP AURAT ~
never judged me ,, if u dont know story of my life !!

Ahad, 21 April 2013

cinta tu abenda?



"dont be the girl who needs a man. be a girl a man needs."
HAHA.
it just a quote.

assalamualaikum W.B.T

sebelum apa2 layan gambaq den dulu okay. 
HAHA.

dah lama rasanya tak upedate. apa2 kat belog ni.

okay-okay berbalik pada tajuk

cinta tu abenda? hah

orang kata cinta itu best.
best ke?
orang kata cinta tu boleh buat kita bahagia.
bahagiakah kita?
orang kata macam2 pasal cinta yang indah kan.

tapi yang sebaliknya 
cinta tu risiko. dan siapa pula yang suka pada risiko



ye,mana mungkin manusia lemah macam kita ni terlepas dari rasa cinta kan. cinta tu kan fitrah manusia dan cinta tu kan anugerah dari ALLAH. tak salah kita nak jatuh cinta. cinta tu susah nak dilafazkan dengan kata-kata walaupun ramai yang buat kesimpulan sendiri.


aku harap cinta yang datang pada aku ni adalah AMANAH
bukan cinta yang sekadar NAFSU semata. 

kita mahu memilikinya, kita mahu dia mendampingi kita dan kita mahu cinta yang kita harapkan tu terbalas. tak salah mahu mendampingi orang yang disayangi, tak salah mahu memiliki hati dan kasih syang dari mereka. Namun bukan itu yang lebih utama, kerana orang kita cinta itu belum tentu cintai kita orang yang kita suka belum tuntu sa kita. Jadi dengan rasa cinta yang diamanahkan oleh ALLAH kepada kita ini, kita hulurkan apa saja yang  terbik buat mereka. jika dapat memikat hatinya, ALHAMDULILLAH. tetapi jika tidak, usahlah mengungkit dan berdendam.

Cinta adalah AMANAH dan TANGGUNGJAWAB!! Apabila disebutkan sebagai tanggungjawab, ia bermakna kita perlu memberi, namun tak semestinya menerima. Lindungilah mereka, sayangilah mereka, kasihilah dan berikan yang terbaik kepada mereka, sentiasa hadir ketika mereka memerlukan tanpa mengharapkan sebarang balasan melainkan redha dari pemberian amanah ALLAH semata-mata.

Ada pepatah mengatakan "Cinta itu adalah dua jiwa menjadi satu" Lalu sesetengah orang yang cintanya tak terbalas mula mempersoalkan Qada dan Qadar yang telah ditetapkan oleh ALLAH kepadanya SEPERTI:



- kenapa cinta aku tak terbalas?
- kenapa dia tak terima cinta aku?
- apa salah aku?
- apa kekurangan aku?
- aku dah ikhlas cinta dia,tapi kenapa dia menolak?



Ramai orang yang bercinta sentiasa mengaku bahawa dirinya ikhlas mencintai seseorang. Namun pada hakikatnya mereka sedang menipu diri sendiri!!! Jika sekadar rasa cinta yang jujur kepada seseorang, itu bukan ikhlas

Ikhlas ialah melakukan sesuatu kerana ALLAH, tanpa mengharapkan balasan dari manusia. Tak nampak keikhlasan seseoarang sehinggalah dia disakiti dan apabila dia tidak dapat apa yang diinginkannya.  Mereka berkata bahawa mereka ikhhlas dalam bercinta, tetapi apabila ditinggalkan mereka mula mengungkit, mula bercerita satu dunia bahawa keikhlasan mereka dikhinati. COME ON lah geng.

"aku ikhlas lah siud cintakan dia, tapi apa dia dah buat pada aku?"


Ayat macam ni selalu mula terukir dibibir dan dihati kita dan disebut berulang-ulang kali supaya kawan2 bersimpati dengan kau dan supaya orang merasakan kau tu betul dan si penolak cinta tu adalah melampau.

Selain dari AMANAH untuk menyangi, merindui dan mengasihi, ia juga merupakan amanah untuk kita sentiasa meredhai apa yang ditentukan oleh ALLAH yang MAHA ESA!! tak kira samada baik atau buruk, tak kira samada bersatu atau berpisah. TANGGUNGJAWAB kita ialah mencintai atau menunaikan amanah yang telah dikurniakan oleh ALLAH. Samada orang yang kita cinta menerimanya atau tidak itu bergantung kepada Qada dan Qadar ALLAH semata-mata.




love is everything and love is nothing
love is pain and love is freedom


Tiada ulasan:

Catat Ulasan