important dooo..

..aku budak psycho yang suka makan ayam..
~KAN SAYA DAH PESAN TUTUP AURAT ~
never judged me ,, if u dont know story of my life !!

Jumaat, 3 Januari 2014

masih ingat zaman persekolah anda?


kalau anda masih ingat,
fuhhh, ingatan anda masih kuat seperti pencuci basuh pinggan "KUAT HARIMAU"

okay lah. sebenarnya dari kecik aku tak ada malasah pun nak pergi sekolah.
sikit pun tak ada masalah.
tapi time tadika dulu. aku tak reti buat huruf "i" dan sebab cikgu suruh garis garis panjang sampai hujung kertas. tapi masa tu aku pun tak tahu akal aku letak kat mana pun tak tahu laa. then sumpah aku tak reti buat. aku jeling kat abang aku yang duduk sebelah aku, dia pun buat benda yang sama tapi dia ada pembaris panjang, so aku tengok dia buat dengan mudah dan senang nak mamposs. aku mula gelabah.lepas tu aku pun cubit lah tangan dia, dia boleh flak buat bodo dengan aku ni. dah dia mula buat bodo aku pun mulaa lah nangiss. lepas tu mak bapak flak ramai kat intai intai anak first day ke sekolah. mak bapak aku buat tak tahu jek hantar lepas tu pergi kerja. lepas tu mak bapak tu mula lah bercakap cakap kat corong corong tingkap tu. "apesal dia cubit cubit budak lelaki tu" lepas tu abang pun buat kan kerja benda alah tu. HAHA. rasa macam bodo gilaa jek time tu. HAHA.

ni satu hal lagi masa aku sekolah darjah satu dan abang aku darjah dua. dia kelas tingkat 3 aku kelas tingkat bawah. dia malu nak panggil nama samaran aku kat rumah yang ala ala manja suweet suweet gula melaka gitu laa. dia pun start panggil  aku "BELLA".

ada hal lagi dulu masa balik sekolah agama aku ngn abang aku sekolah sesi pagi. so waktu balik kami dalam pukul 10 pagi gitu laa. aku balik sekolah lintas jalan pimpin pimpin tangan gitu. lepas tu ada hal yang tak bole bla. abang aku ni boleh flak dia baling batu kat teksi. lepas tu teksi tu kejar laa kita orang. abang ajak lari masuk kedai apa tah. lepas tu teksi tu kejar jugak. dia mintak nama lepastu no tlepon. aku dah cuak. lepastu teksi tu nak hantar kitaorang balik. padahal rumah dah dekat dah. abang pun jawab "tak apa lah pakcik" aku dah nak naik dah teksi tu. pastu abang cakap "kalau kita naik teksi tu mesti laa dia hantar balik rumah dan mesti dia bagi tahu ibu, nanti kita kena marah" time tu aku tak fikir langsung pun. HAHA.

okay, ni cerita time aku sekolah agama darjah khas sekolah agama. yelaa cita cita aku pun dulu nak jadi ustazah. tapi malangnya cita cita tu terkubur layu. HAHA. okok. ni laa aku darjah khas sama dengan adik lelaki aku. ok jujur lah aku cakap aku memang tak pandai lintas jalan. so ni adik lelaki aku flak pimpin tangan aku. time2 lintas jalan sambil berpimpin pimpin tangan tu terserempak dengan ustazah yang tengah drive kereta menuju ke sekolah. yee,niat kami sama. kau orang tahu lepas tu ustazah tu panggil aku dia siap marah marah aku lagi. pastu aku cakap "relex laa ustazah tu adik saya kot" ustazah tu cakap "jangan bohong masuk neraka" eleh,macam aku takut dengan ugutan yang tak berapa keras tu. HAHA. lepas tu nasib laa aku dengan adik aku tu bawak identiti card (IC) HAHA. then baru dia percaya. masa nak ambil slip periksa tu dia siap pass kan adik aku punya slip kat aku lagi. dan ayat last dia HAFAL YASSIN tau. nanti boleh masuk syurga. main acah acah tau. tadi neraka ni syurga. HAHA.

okay laa. ni aku bagi tengok gambar aku masa umur 18tahun dan aku muat baju sekolah adik perempuan aku masa tu dia darjah 4. aku bukan nak tipu tapi ini kenyataan. FAHAM. tapi tu lencana dan tanda nama masa tingkatan 4 dan 5 masa sekolah teknik.

oh. ada lagi cerita, masa aku form 3. kau orang tahu ada dua cikgu tak suka kat aku. satu nama dia rozina satu lagi normah. rozina cikgu BM, normah cikgu BI. dua dua sumpah aku subject dia tak boleh dapat A/B. so memang PMR dengan SPM aku dapat C laa dua subject ni. bebal tak bebal aku ni. dorang ni tak suka kat aku sebab dia fikir aku selalu ponteng kelas dia. padahal aku budak olahraga kot. aku budak atlet kat sekolah kot time tu. dia maki aku jek kerja. si rozina tu lagi teruk suka kutuk tulisan aku cakap tulisan aku macam cakar BABI dia cakap. sedih aku time tu. tapi aku peduli apa kan. time tu hidup aku dengan sukan jek. blajar belajar ni malas. tapi PMR aku takde huruf D pun. tak macam kawan kawan aku yang dok p tuisyen sana sini. atlast dapat 4D. aku jugak kelas sains tulin. ALLAH sayang pada hambaNYA yang tak melakukan dosa


at least cerita aku ni tak delaa sampai budak budak generasi sekarang yang tersepit kerusi. siap cikgu dorang ambil gergaji potong kerusi tu. HAHA.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan